O zespole
Rada jest reprezentacją młodzieży mieszkającej, uczącej się i studiującej na terenie Gminy Miasta Tarnowa, która służy wspieraniu i upowszechnianiu idei samorządowej wśród mieszkańców Tarnowa, w tym zwłaszcza wśród młodzieży, angażując ją w sprawy dla niej istotne.
W skład Rady wchodzą młodzi ludzie, wybrani przez swoich rówieśników w demokratycznych wyborach, organizowanych w szkołach na terenie Gminy Miasta Tarnowa.
Szczegółowe informacje:
https://tarnow.pl/Miasto/Samorzad/Mlodziezowa-Rada-Miejska
Organizacja prac
Do zadań Rady należy:
- opiniowanie projektów uchwał dotyczących młodzieży, a także na wniosek Prezydenta Miasta Tarnowa projektów zarządzeń regulujących sprawy mające wpływ na warunki rozwoju młodego pokolenia, dotyczące nauki, kultury, sportu i ekologii;
- udział w opracowaniu dokumentów strategicznych Gminy Miasta Tarnowa na rzecz młodzieży;
- monitorowanie realizacji dokumentów strategicznych Gminy Miasta Tarnowa na rzecz młodzieży;
- podejmowanie działań na rzecz młodzieży, w szczególności w zakresie edukacji obywatelskiej, na zasadach określonych przez Radę Miejską w Tarnowie;
- udzielanie pomocy i podejmowanie interwencji w przypadku zagrożenia praw młodzieży i swobód obywatelskich;
- współpraca z krajowymi i zagranicznymi organizacjami;
- organizowanie imprez, w tym kulturalnych lub sportowych i spotkań młodzieżowych propagujących cele Rady;
- inspirowanie i wspieranie inicjatyw młodych ludzi;
- prowadzenie działalności informacyjno-doradczej;
- współpraca z samorządami uczniowskimi i studenckimi;
- wyróżnianie osób zasłużonych dla działalności Rady oraz za działalność na rzecz młodzieży miasta Tarnowa;
- obejmowanie patronatem inicjatyw tarnowskiej młodzieży.
Rada obraduje na sesjach zwoływanych przez Przewodniczącego Rady w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na trzy miesiące.
Rada uchwala roczny plan pracy, określając zakładaną ilość sesji i ich główną tematykę oraz zasadnicze zadania komisji Rady i Prezydium.
Przewodniczący Rady zwołuje sesje z własnej inicjatywy albo na wniosek Prezydium, Przewodniczącego Rady Miejskiej w Tarnowie, Komisji Oświaty Rady Miejskiej w Tarnowie, Prezydenta Miasta Tarnowa lub co najmniej ¼ składu Rady - na dzień przypadający w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Zawiadomienia o sesji powinny być przekazane radnym nie później niż na 5 dni przed jej terminem, za pomocą poczty elektronicznej, na adres wskazany przez radnego. Informację o zwołaniu sesji zamieszcza się na stronie internetowej www.tarnow.pl oraz www.pm.tarnow.pl.
Członkowie
Szymon Baranowski
Amelia Barnaś
Mikołaj Bis
Michał Dygdoń
Aleksandra Gaweł
Filip Gąciarz
Malwina Górnikiewicz
Hubert Habel
Julia Jeleń
Michał Kliś
Tomasz Kowalski
Amelia Ogiela
Tomasz Sempek
Emilia Siedlik
Julia Skiba
Dawid Świątek
Tomasz Tokarski
Jakub Wzorek
Wiktoria Żuchowicz